Alapítónk, Johann Jacobs megnyitja első üzletét a németországi Bréma nyüzsgő kikötővárosában. Kávét, teát, csokoládét és édességet árusít, és célja „kizárólag a legjobb, kifogásolhatatlan minőségű termékek kínálata elérhető áron”.
Johann Jacobs megnyitja első kávépörkölő üzemét. Bréma lakói elsőként kóstolhatják meg az ízletes és szakértelemmel pörkölt kávéját.
A Jacobs kávé elérhető a legelegánsabb szállodákban, éttermekben és üdülőhelyeken Németország balti-tengeri partvidékén. Továbbá a rekordokat döntő transzatlanti gőzhajókon eljut Amerikába is. Így az Atlanti-óceán mindkét partján elérhetővé válik a magas minőségű kávé az igényes kávéfogyasztók számára.
Johann 22 éves unokaöccse, Walter visszatér az Egyesült Államokból, és tele újító ötletekkel csatlakozik a vállalathoz. Elegáns, figyelemfelkeltő csomagolást alkot meg, amely elsőként jeleníti meg vizuális formában a Jacobs aromát. A márka első szlogenjeinek köszönhetően a Jacobs bekerül a köztudatba. Németországban számos furgonnal szállít házhoz friss, aromás kávét.
A háborúban a Jacobs létesítményei megrongálódtak, a beszerzés is nehézkessé vált, de végre újraindulhat a zavartalan kávégyártás. Különleges pillanat, amikor Walther megkapja a háború utáni első hivatalos szállítmányt, amely 12 zsák zöld kávébabot tartalmaz.
Walther Jacobs megalkotja a híres „wunderbar” szlogent, amelyet innentől a márka minden kampányában és hirdetésében használunk. 1957-ben megjelenik a Jacobs első instant kávéja, a Mocca Press.
Walther fia, Klaus 1962-ben csatlakozik a vállalathoz, és vezetésével megkezdődik a cég új felvirágzása: új termékek, csomagolás és kommunikáció, valamint új piacok. A Jacobs ikonikus „dongó” színekben pompázó Volkswagen Transporter flottája kihagyhatatlan városi látványossággá válik.
A Krönung az egyik legkedveltebb kávévá válik elkötelezett rajongótáborral, akik szeretettel küldték kedvencüket a Kelet-Németországban élő családtagoknak és barátoknak. 1973-tól 12 éven át Karin Sommer a Jacobs kampányainak legendás arca.
1982-ben Klaus Jacobs irányítása alatt megtörténik a márka és a népszerű svájci csokoládégyártó, a Suchard fúziója. Ezzel a korábbi családi vállalkozás a nemzetközi márkává válás útjára lép.
A Jacobs tulajdonosa 1990-től a Philip Morris, így a márka a Kraft Jacobs Suchard kötelékébe kerül. A Jacobs új piacokon jelenik meg, és valódi minőségi kávét kínál a volt Szovjetunió területén, a Közel-Keleten, Afrikában és Közép-Amerikában.
A Kraft Foods új neve Mondelez International Inc., amely a Sara Lee vállalattal történő fúziót követően kávérészlegét Jacobs Douwe Egberts (JDE) néven működteti tovább.
A Jacobs erős márkaidentitással rendelkezik. 50 év után is viseli az arany koronát. Továbbra is a hétköznapokat kívánjuk szebbé tenni azzal, hogy mindenkinek elérhetővé tesszük a különlegesen finom kávét.
2020 májusában a JDE és a Peet's Coffee fúziójával létrejön a JDE Peet’s amszterdami központtal.
Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk a JDE Peet's Common Grounds kezdeményezésében. A felelős kávébeszerzés az egyik módja annak, hogy segítsük a kávétermesztő régiókban élő gazdák és közösségek boldogulását.